Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je een combimagnetron gebruiken als gewone magnetron?

Wij hebben een combi-magnetron in de aanbieding gekocht. Nu zien we dat er veel bij komt kijken bij een combi-magnetron, zoals dat het aangesloten moet worden bij een apart groep voor elektriciteit. Wij willen deze combi-magnetron gebruiken als een gewone magnetron, dus alleen om eten te ontdooien of op te warmen. De grilfuncties etc niet.
Als we deze combi-magnetron gebruiken is het verbruik dan meer dan een gewone magnetron? En kunnen we deze combimagnetron plaatsen op een keukentrolley met een bovenblad van bamboehout of moeten wij iets plaatsen op het blad van de keukentrolley?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.6K
LeonardN
5 jaar geleden
Wat ik zou doen is gewoon aansluiten en kijken wat er gebeurt. Hoogstens springt er een stop. Die kans vergroot als je meer apparaten op de groep hebt draaien.
Van een magnetron komt weinig of geen warmte dus die kan je op elke ondergrond plaatsen lijkt me.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dus ondanks dat ik die combimagnetron gebruik als een gewone magnetron verbruikt het heelveel stroom?
LeonardN
5 jaar geleden
Dus ondanks dat ik die combimagnetron gebruik als een gewone magnetron verbruikt het heelveel stroom? Nee dat heb ik niet gezegd. Ik zeg juist sluit maar aan, en kijk wat er gebeurt. Het zal wel loslopen. En zoals KW zegt met enkel magnetron zal het helemaal wel meevallen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dankjewel voor jullie reacties. Mijn reactie was als antwoord op het gedeelte van je antwoord, namelijk dat er hoogstens een stop zou zijn. En dat is juist iets wat ik niet wil.
Maar aangezien jullie beiden zeggen dat het meevalt, als ik het als magnetron gebruik, ben ik enorm blij mee!
Inekez1
5 jaar geleden
Ik heb een combimagnetron waarvan ik zowel de magnetronfunctie als de oven gebruik. Die zit in een gewoon stopcontact en staat op een gewoon houten schapje. Geen enkel probleem. Moet alleen geen plastic dingen op of onder (of in) de oven leggen als die warm wordt. Kortom: moet gewoon kunnen zonder aparte groep en kan ook gewoon op bamboe trolley. Zelfs als je later een keer besluit om toch de grill of ovenfunctie erbij te gaan gebruiken.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Welke merk is die van jou?
LeonardN
5 jaar geleden
Welk merk heb jij gast142430?
paulus811
5 jaar geleden
Je mag kopen wat je wilt natuurlijk, maar waarom een combimagnetron als je alleen een magnetron wilt gebruiken? Met een gewone magnetron was het aansluiten geen probleem geweest, was je goedkoper uit geweest en was het apparaat aanzienlijk kleiner.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als het apparaat normale afmetingen heeft zal het vermogen voor de magnetron-functie 750 Watt zijn of zo. Dat kun je prima op een normaal stopcontact aansluiten. Kijk eens of er nergens een plakker opzit met daarop de gebruiikte vermogens. Voor de grillfunctie wordt normaal ca 1000 Watt gebruikt, behalve als je dus zo'n grote hebt die je wel in restaurantkeukens ziet. Een speciaalstopcontact lijkt me daarom niet zo snel nodig.
En anders probeer je eht gewoon. Het ergste dat er kan gebeuren is dat de smeltzekering (de stop) er uit vliegt.
Normaal gesproken wordt-ie ook nauwelijks warm aan de onderkant. Je kunt hem dus gerust op elke ondergrond zetten. Maar ook daar geldt: zet hem gewoon aan, en voel zo nu en dan even.
(Lees meer...)
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
+Plus, dus

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding