wat kan er aan de hand zijn als een oven 5000 wat gebtuikt?

Het is een etna fornuis met inductie kookplaat en een elektrische oven, 2e hands gekocht
er zit een 5 polige stekker aan
Bij het aansluiten werkten 2 kookplaten niet,
De stekker zat aangesloten voor 3 groepen maar moest aangesloten veer 2 groepen, hiervoor staat een schema achterop
De kookplaten werken nu naar behoren, maar als je de oven aan zet slaat de automatische zekering na enkele seconden uit
Dit is met de kookplaat uit, en er staan ook geen andere grote stroom gebruikers aan
De gebruiksmeter in de meterkast geeft een verbruik aan van ruim 5000 wat
Dat is ook wanneer alleen de boven of onder warmte aan staat
De oven warmt wel op in de korte tijd dat hij aan staat

Heeft iemand een tip? of is het over en uit voor deze oven?
Groet Kees

Picture for question

Antwoorden (1)

Als een oven 5000 watt gebruikt, kan dit verschillende oorzaken hebben. Mogelijk is de oven verouderd en is het tijd voor een nieuwe. Controleer ook of de oven schoon is en of de thermostaat goed is afgesteld. Als dit niet het geval is, kan het zijn dat er een technisch probleem is met de oven. Neem contact op met een technicus voor verdere diagnose.
Bronnen:
een maand geleden