Zijn er alternatieven voor een blikopener?

Na 3 blikopeners te hebben versleten omdat ze het niet 'deden' diverse youtube filmpjes te hebben gekeken is de moed me in de schoenen gezakt. Ik krijg blikken met moeite maar half open, vernaggel het papier en verkrom de blikken.

ronron1212
7 jaar geleden
Vraag eens aan familie of vrienden om het voor te doen
Antoni
7 jaar geleden
@loginabcde, misschien is een elektrische blikopener voor jou handiger in het gebruik.
Amadea
7 jaar geleden
Ik heb zo'n zware degelijke blikopener. Daarmee gaat het nóóit mis. Kijk eens in een kookwinkel naar die van bijvoorbeeld Leifheit of Brabanita.
Inekez1
7 jaar geleden
Ik heb de meest goedkope van de hema. Doet het al meer dan 20 jaar. Wel belangrijk om direct goed aan te knijpen en niet beginnen met draaien voordat het wieltje IN het randje zit. Mijn moeder heeft een Brabantia en daar kan ik niet mee overweg. Zij gelukkig zelf wel. Om de een of andere reden is dat heel persoonlijk, net als kaasschaven. Wat bij de een goed werkt, kan bij de ander een drama zijn. https://www.google.nl/search?q=blikopener&client=firefox-b&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiFhIfwz8LRAhXHrRoKHb8oDz4Q_AUICCgB&biw=1437&bih=734#imgrc=hyq6zb4Ix-JFDM%3A
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@loginabcde, als je eerst eens begint met het papier te verwijderen. Dat scheelt de helft van de kracht die je moet gebruiken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik koop om deze reden bij voorkeur van die blikken met een 'lipje' eraan. Uiteindelijk lukt een blikopener ook wel, maar altijd pijn aan mijn handen daarna.
SimonV
7 jaar geleden
Je kunt het "One Touch" laten doen.
Te koop bij Bol.com voor twee tientjes. https://www.youtube.com/watch?v=O-K-WSsCdvQ
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Ik trek ook altijd het papier van het blik.
SimonV
7 jaar geleden
Ik heb "One Touch" even getest.
Alsof een mechanische tor aan het blik zit te knabbelen, maar het werkt wel!
Je tilt het blikdeksel automatisch op via een magneetje dat aan het apparaat vastzit.

Antwoorden (2)

Een alternatief voor een blikopener is een ijzerzaag of een slijptol, maar ik neem aan dat je dat niet bedoelt. Er zijn echter diverse goede blikopeners te koop, die precies doen wat ze moeten doen, maar je moet dan wel de juiste vinden die het best bij jou past. Ze gaan van klein en goedkoop (vaak wel onhandig) tot duur en geavanceerd, die het blik bijna vanzelf openen. Eens goed rondkijken op een huishoudbeurs??????
Succes met je speurtocht.
jc54
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Haha +1
Ik heb bijna vele jaren, bijna 10 jaar lang, iedere ochtend een blik open gemaakt met een elektrische blikopener. Ideaal. Had ik het maar eerder geweten.
Aan de muur bevestigd, het blik met de linkerhand eronder/ tegenaan houden en de 'handle' met rechts erop duwen, zonder kracht en de hele deksel komt mee, blijft ook hangen aan de magneet. Kan dit echt aanbevelen.
Zijn meerdere versies van, de mijne was een Moulinex, op MP gevonden (zie bron)

De automatische blikopener 'one touch' lijkt me handig, heb er geen ervaring mee, maar wordt verkocht door een zorgwinkel wat doorgaans inhoudt dat iemand met bv minder of weinig kracht in de handen hier wel mee overweg kan. Deze werkt trouwens op batterijen, moet je dan weer wel in huis in voorraad hebben. (bron)

Succes!

Toegevoegd na 3 minuten:
Je vraagt trouwens een alternatief voor een blikopener, nou daar zijn van die hele kleine ijzeren plaatjes voor , met een heel scherp mes-achtig uitsteeksel dat aan een van de lange kanten vastzat, eigenlijk een vakantie/camping 'tool'. klein en handig/praktisch.

Toegevoegd na 7 minuten:
Gevonden! inderdaad voor op de camping/buiten vakantie: een G.I. blikopener voor €2,75 incl. BTW en excl. verzendkosten.