Waarom is er een elektriciteitskabel nodig van 3x 4mm² naar het stopcontact van een wasmachine ?

Als je bedenkt dat de aansluitkabel van de wasmachine zelf slechts 3x 1mm² is...

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Het aansluitsnoer van de wasmachine is minimaal 3 x 1,5 mm².
Dat de wandcontactdoos op 3 x 4mm² aangesloten moet zijn, komt omdat er ook nog vaak een andere gebruiker op wordt aangesloten, zoals een wasdroger. Bij dunnere bedrading krijg je dan brand.
escape
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
In welk land geldt dit?
In NL mag er geen andere gebruiker op dezelfde groep zitten.