Kan ik de lampjes van mijn afzuigkap vervangen, hoe moet dit en waar kan ik deze lampjes kopen?

De lampjes geven blauw licht (wie dat bedacht heeft, blauw licht bij koken)
En er is veel te weinig licht.

Ik wil de lampjes dys vervangen voor felle witte. Het zijn er maar 2 in het midden van de afzuigkap zit niets...ook zo iets. Spijt van deze aankoop.

De winkel waar ik de keuken gekocht heb wil ik nooit meer iets mee te maken hebben dus hun vragen is geen optie (en als ik het al zou vragen krijg ik toch geen antwoord) iemand een idee?

Ik voeg een link bij met foto's van de afzuigkap en de lampjes. Het is een raar model lampje en de stroomdraden zitten vast gelijmd aan het lampje.
Ik kan de lampjes los schroeven van het glasplaatje en dan de aarde draad losmaken, deze zit niet gelijmd. (Hier is ook een foto van) Maar het soort lampje heb ik nog nooit ergens gezien.

https://www.dropbox.com/sh/z4l1uzpoejeuakw/AADrHANVkcOJMloqIFvgBsmga?dl=0

Picture for question
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het zal wel LED verlichting zijn en dat is vervangbaar. De foto's kan ik helaas niet zien. Heb je merk en type?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ziet er uit alsof het standaard spotjes formaat lampen zijn. Zou niet te moeilijk moeten zijn om te vervangen, ookal omdat er op staat dat er gewoon 230V in gaat. Ik zou wel overwegen om weer door LEDspots te vervangen, ik weet niet 100% zeker of 35x zoveel stroom geen andere gevolgen heeft (warmte of ergens anders in de schakeling om het aan te zetten bijvoorbeeld).
Als het een niet-standaard formaat is wordt het lastiger...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heb je hier iets aan?:
http://www.onlineonderdelenshop.nl/blog/halogeenlampje-vervangen-van-de-afzuigkap/
HeerVoldemort
8 jaar geleden
@Jackall ik heb twee van de 4 foto's nu bij de vraag geupload. Als het goed is moet je ze nu kunnen zien. (Uiteraard staan ze weer eens op hun kant...)
Het complete serienummer staat erop.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In de handleiding staat dat je gewoon de gehele lamp moet kunnen vervangen. Hopelijk ook in wit te verkrijgen...

http://www.domest.nl/nl/exquisit-nl/inbouw-apparaten/afzuigen/schouw-afzuigkappen/fkh-91-2-inox

Antwoorden (1)

Zoals in de vraag aangeven is het een goedkope afzuigkap van een dozenschuiver. Nu zijn er zaken gespecialiseerd in goedkope keukens. Deze hebben ook adressen van monteurs die handig genoeg zijn om problemen met deze afzuigkappen op te lossen eventueel ook te verbeteren.

Juist dit soort monteurs is het een pre dat ze uit oost Europa komen, want daar hebben ze veel ervaring in goedkope keukenapparatuur.

Het antwoord is dus nee, dat kun je niet dien je over te laten aan een vakman.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Lol. Bedankt voor je antwoord. Ik heb het echter zelf gedaan een paar maanden geleden. En gezien het feit dat mijn keuken noch de afzuigkap zijn afgefikt geloof ik dat ik die 'vakman' niet nodig heb.