Welke stroomsterkte kan ik het beste gebruiken?

Ik heb een kleine ventilator met accu gekocht, hierbij is een USB kabel zonder adapter geleverd om op te laden.
Op de verpakking staat aangegeven dat een stroomsterkte van 1,5 ampere gebruikt moet worden. Nu heb ik een USB oplader die 1 ampere levert en eentje van 2 ampere, welke kan ik het beste gebruiken?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.6K
TurfGraver
4 jaar geleden
2 ampère.
Meer is nooit een probleem, te weinig wel.

Antwoorden (1)

Je oplader heeft een vermógen van 1, of 2 ampère . (feitelijk is 'vermogen' hier niet de juiste term, maar we begrijpen elkaar.)

Dat wil zeggen dat hij die stroomsterkte kán leveren wanneer daar om gevraagd wordt. Wordt er minder gevraagd, dan zal de oplader minder leveren.

Jouw ventilator zal 1,5 ampère vragen. Je 1 ampère oplader zal dat niet kunnen leveren en komt dus te kort. Je 2 ampère oplader kan het ruim aan en zal de gevraagde 1,5 ampère leveren.

Je zult dus de 2 ampère oplader moeten gebruiken.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt, dan ga ik voor de 2 ampère oplader