Kan het kwaad als een koelkast bevriest?

Ik wil graag een buitenbar bouwen met een koelkast daarbij. Nu wil ik niet elke winter deze koelkast naar binnen zeulen en zou ik deze gewoon buiten willen staan. De koelkast zal dus in de winter ook helemaal niet aanstaan, omdat ik dan niet buiten ga zitten aan de bar(hij staat dus compleet uit/ontkoppeld van elektriciteit). Nu is mijn vraag of een koelkast, die buiten staat en niet aanstaat, kapot kan gaan door vrieskou.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Ik denk dat die daar wel tegen kan. Het hart van de koelkast is de warmtepomp met het koelmiddel. Het koelmiddel bevriest alleen bij zeer lage temperaturen (onder de -100 °C) dus dat zal geen probleem geven. Dit is een gesloten systeem dus er kan ook geen water inkomen dat bevriest en de boel kapot maakt.