Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe krijg ik het geblokkeerde snoer oprol systeem van mijn Bosch Free'e stofzuiger weer werkende?

Het oproepsysteem is totaal geblokkeerd, weet iemand een manier om dit weer gaande te krijgen. Het gaat om een Bosch free'e.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik heb het een keer nagevraagd bij Bosch, waar ik hem open kon schroeven om de veer weer te spannen. Toen zeiden ze:stuur maar op dan doen wij het. Ik zei: dat is prima, wat gaat dat kosten, hij is al 6 jaar oud dus garantie zit er niet op. Toen was het de moeite niet. Heb daarna gewoon snoer met een touwtje opgebonden. Jammer, want volgens mij moet het makkelijk te repareren zijn. Maar het is mij niet gelukt
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Das het rottige bij Bosch, reserveonderdelen zijn onbetaalbaar: https://www.stofzuigeronderdelen.nl/index.php?action=page&group_id=10000360&lang=NL Gewoon openschroeven en die hele haspel eruit halen dan het snoer weer strekken en veer weer op zijn plaats doen/vervangen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Afhankelijk van hoe 'oud' de stofzuiger is zou ik contact opnemen met de verkoper. Het snoer/oprolsysteem hoort niet te blokkeren, dus is het een mogelijk defect.
De enige kant die je het snoer op kunt laten gaan met enige kracht is het uittrekken van het snoer, met de kans dat je het snoer beschadigt, dit lijkt me geen wenselijke situatie.

Even contact met de verkoper, geeft die niet thuis neem dan contact op met de fabrikant. Het zal je verbazen hoe klantvriendelijk sommige fabrikanten zijn, misschien dat er zelfs iemand namens de fabrikant bij je langs kan komen om het euvel te verhelpen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding