Is een ventilatorkachel even zuinig als een gewone ventilator als je de koude stand aanzet?

Hallo,

Ik heb thuis een kachelventilator van 2000w en ik vroeg mij af of het even zuinig is als een gewone ventilator als ik enkel de ventilator laat draaien vanwege het vermogen van 2000w. Of is dit enkel tijdens het verwarmen?

Alvast bedankt voor de reacties.

Het beste antwoord

Die 2000 Watt is de hoeveelheid warmte die de kachel af kan geven, en dus ook de hoeveelheid stroom die daarvoor wordt gebruikt. Hoeveel stroom de ventilator gebruikt zal er ergens op staan, waarschijnlijk op een plaatje op het motortje. Maar zolang je de verwarming niet aanzet wordt daarvoor ook geen stroom gebruikt natuurlijk.
een jaar geleden
Edraket
een jaar geleden
De ventilator zelf, is meestal 60 Watt