Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat betekent het droogniveau op mijn wasdroger?

Hallo,

Mijn wasdroger heeft verschillende programma's zoals strijkdroog, kastdroog (plus) en extra droog, maar daarnaast kan ik ook nog een droogniveau instellen op 0, -1 of +1 (mijn wasdroger is van het merk Ignis maar ik kwam dezelfde optie tegen in een handleiding van Bauknecht). Met de handleiding en zoeken op internet kom ik er alleen niet uit wat het verschil is. Zijn het twee verschillende instellingen waarbij bijv. het droogniveau de temperatuur is waarop gedroogd wordt, of doen ze hetzelfde waarbij bijv. kastdroog met droogniveau +1 vergelijkbaar met kastdroog plus en de instelling vooral nuttig is bij drogen op tijd, of is het iets anders?

Groet,

Marijn.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De verschillende droogniveaus geven aan hoe droog je wasgoed wordt. Kastdroog is droog genoeg om zo in de kast te leggen terwijl strijkdroog nog een ietsje vochtig is zodat je het nog kan strijker (kurkdroog strijkt voor geen meter, dan moet je je wasgoed weer bevochtigen)
De -1,0 en +1 geven nog drie extra gradaties aan binnen een bepaalde droogte. Je zal zelf moeten proberen wat jouw voorkeur is, maar persoonlijk vind ik het weinig toevoegen aan de droogniveaus omdat de verschillen erg klein zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding