zoals je de vraag stelt ja
alleen zou ik als andwoord geven 0,1 KWhhttp://www.ecoportaal.be/energieverbruik_berekenen.html

Toegevoegd na 2 minuten:
sorry antwoord 0,1 KWh

Toegevoegd na 3 minuten:
http://www.ecoportaal.be/energieverbruik_berekenen.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus dan zou het antwoord nee moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
100 watt per uur
0,1 Kw per uur
0,1 KWh
is alle 3 het zelfde,
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
kW per uur kan niet, je loop toch ook niet 2 meter per seconde per uur.
kW is Joule per seconde. kWh is joule.
Word ik nu gek of hoe zit dat, want hiervoor stond ook al een antwoord die hetzelfde als jij zei.
Nee, een 100 watt lamp gebruik 100 joule per seconde.
Watt is dus de eenheid van een hoeveelheid energie per seconde. Laat je een 100 watt lamp een 1 uur branden dan heeft die 0,1 kilowattuur verbruikt. En 0.1 kilowattuur is weer 360.000 joule (100 joule maal 3600 seconden).
Dus watt is een eenheid voor vermogen en kilowattuur en joule zijn eenheden voor energie.
Het antwoord zou ja zijn geweest als je de vraag had gesteld: "Gebruik een 100 watt lamp, 100 wattuur?"
Watt is dus al energie per tijd. Net als snelheid bijvoorbeeld meter per seconde. En je kan niet 1 meter per seconde per uur lopen.