Reparatie kolkastmislukt welke rechten heb ik?

Mijn koel / vrieskast werd in september 2011 door de leverancier gerepareerd. Toen werd een belangrijk stuk elektronica vervangen. Na 3 jaar is het onderdeel weer stuk gegaan waardoor ik een weer een reparatie moest laten uitvoeren en het inhoud van mijn vriezer is verloren gegaan. Welke rechten heb ik?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat zou ik maar eens voorleggen aan het juridisch loket,
http://www.judex.nl/rechtsgebied/consumentenrecht/garantie-en-ruilen/artikelen/986/welke-garantie-heb-ik-als-ik-een-product-koop_-.htm
Niet geschoten is altijd mis, vaak zijn de garantietermijnen veel te kort. https://www.juridischloket.nl/

Antwoorden (4)

Garantie zal na die tijd wel verstreken zijn,denk niet dat je nog ergens aanspraak kan op maken.
9 jaar geleden
De inhoud van je vriezer kan je sowieso niks aan doen, niet de schuld van de leverancier. De rest ligt aan de garantie van je vriezer, zonder garantie zal je de reparatie zelf moeten betalen..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In dit geval hebben je geen voet om op te staan, want je garantie termijn van twee jaar is allang verstreken. Als je een extra verzekering hebt afgelosten kun je de reperatie daarbij verhalen, maar de inhoud van je vriezer zal je nooit terug krijgen.
En een reperatie zal je zelf moeten betalen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Precies Jeroentje. Maar hoe verhaal ik mijn rechten? Leverancier geeft niet thuis. Reparatie dienst geeft niet thuis en ik kom niet in contact met iemand van het management.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wanneer heb je je koelkast gekocht? Want er staat dat die alleen in 2011 is gerapareert.
Als het in 2011 al gerepareerd is, is de koelkast waarschijnlijk al ouder. Garantietermijn is standaard twee jaar, dus al verlopen. Je leverancier kan hier niets aan doen en dus zal je de reparatie zelf moeten betalen.

Tenzij je kunt aantonen dat het om een fabricagefout gaat, hetzelfde onderdeel gaat immers al voor de tweede keer stuk, heb je geen poot om op te staan. En als je het al kunt aantonen, dan nog is het twijfelachtig of het wel de schuld is van de fabrikant, jij bent immers al enkele jaren gebruiker en zij hebben hierover geen controle gehad.

Wellicht is het goed en financieel interessant om te kijken naar de aanschaf van een nieuw apparaat. Dat klinkt misschien wat overdreven, maar de nieuwste apparaten zijn toch alweer energiezuiniger, waardoor je geld bespaart, en je hebt je vriesruimte weer tot je beschikking.