Hoe bepaal ik de maximaal haalbare temperatuur van een combimagnetron?

Mijn vriendin en ik willen een combimagnetron kopen.
Echter, verschillende websites vermelden vrijwel alleen maar het maximum wattage van de ovenfunctie, terwijl we graag concreet willen weten tot welke temperatuur deze ingesteld kan worden.

In recepten wordt doorgaans namelijk alleen een baktemperatuur vermeld in plaats van een aangeraden wattage. ;-)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Neem een magnetron die je zou willen kopen.
bijvoorbeeld:
http://www.bol.com/nl/p/samsung-ce107m-3s-combi-magnetron/9000000011501496/
google dan het typenummer: Samsung CE107M-3S
kijk op de site van de fabrikant:
http://www.samsung.com/nl/consumer/home-appliances/microwaves/combine/CE107M-3S/XEN-spec
Convectietemperatuur Tussen 40 en 220 °C

Toegevoegd na 5 minuten:
Sommige combineren een magnetron met een gril (zie bron)
Die hebben geen echte ovenfunctie, de temperatuur is niet instelbaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor de moeite!
Het specifieke model in je voorbeeld geeft inderdaad de convectietemperatuur weer.
Deze staat ook op bijv. Mediamarkt met temperatuur. Echter, bij andere modellen wordt geen temperatuur vermeld, ook niet op de website van Samsung...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan je een voorbeeld geven?
Eens kijken of ik (of iemand anders hier) het kan vinden, of misschien dat we weten waarom niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Held.
De Samsung CE 107F-S bijvoorbeeld.
Of de Whirlpool GT 288 SL of Bosch HMT84M451 RVS.
De KMW 255 van Koenic... mag ook... ;) Snap ook niet echt waarom dat niet standaard bij iedere combimagnetron vermeld staat. Als gebruiker moet je toch weten op welke temperatuur je iets bakt? Nogmaals dank voor de moeite!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
die 1e tot 220 grill, ik denk dat dat (ook) de max temp van de hete lucht is. (deze is niet zo duidelijk)
http://www.samsung.com/nl/consumer/home-appliances/microwaves/combine/CE107F-S/XEN-spec de 2e tot 250
http://www.whirlpool.nl/magnetron,whirlpool-magnetron,gt288sl-%5BGT-288-SL%5D-1201268/858728899890/
(pdf Productinformatieblad) de 3e is een solo magnetron (geen oven) 4e (op pagina 51)
http://handleidingkwijt.com/koenic-kmw-255-magnetron/
150 tot 240 graden dit was best makkelijk te vinden. ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Blijkbaar keek ik niet verder dan mijn neus lang is.
Hartelijk dank voor de uitgebreide beantwoording, ook in de reacties!
We hebben, met name dankzij jouw antwoord, een geschikte combimagnetron besteld.
Puik zoekwerk! :-)