Waar moet ik opleten bij aanschaffen van een sterkere afzuigkap?

Ik find mijn afzuigkap te zwak die heeft een:
Maximale afzuigcapaciteit: 275 m³/uur
1 Motor- vermogen: 165 W
dus ik ben van plan om een nieuwe kopen,een sterker en daar mee bedoel ik een met meer zuigkracht zo waar moet ik opleten?
op afzuigcapaciteit,vermogen of aantaal motoren?

Antwoorden (2)

Als de diameter van de afvoer klein is, zou je een afzuigkap kunnen zoeken die veel druk opbouwt.
Is de diameter goed dan vooral kijken naar afzuigcapaciteit.

Ik gok dat het niet de kap maar eerder de diameter van de afvoer, eventuele blokkades en/of de aanvoer van verse lucht is.
Een keuken van 3 bij 4 meter en 2,5 hoog heeft een inhoud van 30m3.
275/30 = ruim 9.
Dat zou betekenen dat de lucht in de ruimte 9 x per uur vervangen zou kunnen worden. (werkt iets ingewikkelder, maar het gaat om het idee)
Die lucht moet ook weer ergens vandaan komen, dus als alle ramen en ventilatie dicht zit gaat daar veel vermogen verloren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
koraal19
9 jaar geleden
Afvoer diameter is standard 120mm en de keuken is net geen 3x4,
Ik denk zelf aan een kap met twee motoren afzuigcapaciteit is ongeveer het zelfde(+-270m³/uur),ik denk dan heeft ie meer zuigkracht?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.keukenervaringen.nl/afzuigkap-zuigt-niet-af/
http://www.qumedia.nl/index.php?page=nieuws_bericht.php&id_nieuws=11991&rubriek=Actueel&blad=8&lang=NL Maakt je huidige kap veel geluid? Twee motoren heeft alleen zin als ie meer druk opbouwt en dat doen afzuigkappen meestal juist niet.
Over drukopbouw kan ik verder niks vinden en in ben geen afzuigkappen expert.
let ook op de decibellen die zo'n kap produceert !