Waarom kan ik geen cakes bakken in mijn pelgrim oven?

Lagere temp. biedt geen uitkomst en andere stand ook niet. Het gaat veel te hard in deze oven. Zelfde geldt ook voor andere oven gerechten.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

Zo te zien is dit een oven die (mede) als heteluchtoven gebruikt kan worden.
Wanneer je gewend bent aan een conventionele oven kloppen de oude regels niet meer: door de ventilator is de temperatuur in de gehele oven hetzelfde en heb je niet meer boven- en onderwarmte die je gewend bent. in kookboeken staan dan ook verschillende temperaturen en tijden voor de verschillende ovens.