Kan je een vrieskast en een koelkast als je deze rechtopstaand vervoert meteen weer aansluiten?

Ik wil een vrieskist (waar etenswaren in liggen) en een koelkast van het ene huis naar het andere transporteren. Uiteraard weet ik wel dat je deze rechtopstaand moet vervoeren.
Beiden worden door middel van een glasdrager recht opgetild en op een vrachtwagentje gezet waarmee ze 3 straten verder weer afgeleverd worden. De totale stroomonderbreking zal hoogstens niet langer zijn dan 10 minuten duren. Of moeten ze dan evengoed dan 24 uur stroomloos blijven?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja hoor. Als je er niet te wild mee schudt, en zorgt dat ze niet omvallen, heb je geen enkel probleem.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ook de Consumentenbond vindt dat we wat dit onderwerp betreft veel te bang zijn. Zie de link.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord

Andere antwoorden (1)

Het beste is 24 uur wachten (i.v.m. zakken koelvloeistof) maar er zijn merken bij die beweren na 4 uur al aan gesloten te kunnen worden mits rechtop vervoerd. Zelf zou ik die 24 uur wachten, maar je kan ook even in de bijhorende gebruiksaanwijzing kijken.
Meteen aansluiten zoals je vraagt zou ik dus niet doen.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee dat geldt echt niet voor kort rechtopstaand vervoer!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
inderdaad niet van toepassing bij rechtop vervoeren
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Anders zou je dus ook niet binnenshuis een koelkast kunnen verplaatsen en meteen weer aansluiten.