Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe reinig je het afvoerbakje van een zanussi ZRT724W koelkast?

Sinds enkele dagen ervaar ik een enorme stank thv mijn koelkast. Vandaag heb ik ontdekt dat er in het afvoerbakje voor condensvocht, achteraan de koelkast een vieze vloeistof zit die enorm ruikt naar braaksel. Ik wil dat verwijderen. Maar enig probleem: je mag dat bakje niet verwijderen van de fabrikant. Helaas geraak je ook niet goed met je hand in het bakje. Je kan het dus niet uitgieten/reinigen. En het is toch minstens een vloeistof met 1cm diepte. Iemand ervaring hiermee?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je mag alles, het is jouw koelkast. (zowel serieus als grappig bedoeld)

Ja kan het wel verwijderen, als je het maar weer terug plaats.
Wel opletten dat je niks kapot maakt.
(ik kan geen foto's/plaatjes van de achterkant van je koelkast vinden, dus een specifieker antwoord is lastig)

Je kan er ook een doekje inleggen, dat het vocht laten opnemen en uitwringen. (eventueel herhalen, kan ook met keukenpapier)
Daarna een tijdje water met allesreiniger of iets sterkers erin laten weken. (en dan waar alles eruit met een doekje)
Schoonmaakazijn zou ook wel eens kunnen werken of bleekmiddel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is ondertussen opgelost. Blijkbaar kan je het bakje er toch gewoon afschuiven en weer terug plaatsen...

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding