Wanneer een koelkast ongebruikt stilstaat (een paar jaar), heeft dit dan invloed op de kwaliteit? M.a.w.: neemt de levensduur van de koelkast dan af?

Toegevoegd na 16 minuten:
Het gaat om een nieuwe koelkast.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.1K

Het beste antwoord

Betreft het een nieuwe of een gebruikte koelkast.
Zolang een nieuwe koelkast droog, (redelijk)stofvrij en op een normale temperatuur wordt bewaard heeft dit niet noemenswaardige invloed op de levensduur.
Bij een gebruikte koelkast zit er al "slijt", vocht en bacteriën in waardoor met name rubberstrips vergaan en eventueel andere materialen ook roesten/verteren. Hangt dus sterk af van de omgeving en de staat van de koelkast op het moment van opbergen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ondertussen gaat de ontwikkeling van andere koelkasten er natuurlijk opvooruit en je koelkast gaat er in waarde achteruit maar de kwaliteit gaat denk ik niet achteruit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan geen kwaad, maar ik zou hem heeel goed schoonmaken voor die tijd. Eventueel een Ultraviolet lamp er in hangen voor een uurtje, tegen bacterieen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij is nieuw
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh ja. Dat stond er toen nog niet.
Nee joh, dat heeft geen enkele consequenties,ze staan bij de leverancier ook wel eens 2 jaar in het magazijn.
Alleen merk je er daar niks van, want ze zullen je dat niet vertellen,pak hem in bubbeltjes folie,en zet hem droog weg,dan is dat geen enkel probleem.