Kun je een combimagnetron op een vriezer zetten?

Wegens ruimtegebrek kan ik een combimagnetron alleen op een vriezer zetten. Kan dit kwaad met name voor de warmte (Ontdooien vriezer of beschadiging/smelten bovenste laag vriezer) De vriezer is nu 2 jaar oud.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
24.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kúnt hem er zeker opzetten, alleen de vraag of dit wel verstandig is :p
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
En een magnetron op een vaatwasser? Wat kan dit voor gevolgen hebben?

Antwoorden (2)

Ja, dat kan. Op een vriezer of een koelkast kun je een gewoon een kookplaat of een inductietoestel of een magnetron zetten. Die zijn namelijk geïsoleerd.
En de straling van de magnetron blijft binnen de magnetron. Anders zou je niet in de buurt mogen komen. En de warmte van een gastoestel gaat naar boven, niet naar beneden.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hartelijk dank voor jouw reactie!! :)
Als je de ovenstand van de combimagnetron gebruikt, kan dit dan ook gewoon? Dan wordt de combimagnetron warm. Niet dat de vriezer dan ontdooit bedoel ik :)
Als je de ovenstand gebruikt kan de onderkant ook hitte afgeven. Met name als het een combimagnetron met gril en met heteluchtoven is kan de onderkant ook behoorlijk warm worden.

Als de bovenlaag van je diepvriezer een kunststof afwerking heeft kan dat door hitte gaan kromtrekken. De vriezer is verder goed geïsoleerd dus de inhoud zal er geen of weinig last van krijgen. Maar er is dus een kans dat de bovenlaag beschadigd.

Beter is om de magnetron met een wandsteun iets boven de vriezer te bevestigen.