"2x230volt" pakt in de praktijk uit als 380V.
Dat zal je lamp niet overleven.

Maar er zijn soms wel andere oplossingen:
- Is er naast de 3 fasen (bruin of zwart) ook een nul aanwezig (blauwe draad) dan kun je 230V krijgen door de lamp tussen één van de fases en de nul aan te sluiten.

- Technisch kun je soms ook de aarde (geel/groen) als 'nul' gebruiken, maar dat is gevaarlijk én verboden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik denk dat je het niet goed begrijpt . tussen de fasen is er 230v en geen 380 v
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Tussen fasen en nul (!) is 230V !
Tussen fasen onderling is 380V ! (eigenlijk 400V) Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Krachtstroom
Áls er tussen de fasen 230 V staat dan is dat geen probleem.
Voor de zekerheid wel eerst even checken met een multimeter.
In oude binnensteden had je vroeger wel vaker zo'n lichtnet, in de groepenkast zaten dan ook twee zekeringen per groepsschakelaar.