Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat ik regelmatig condens krijg in voorverpakte levensmiddelen in koelkast die langer dan 1 week er in liggen?

Dit gebeurd met name bij dicht gesealde kaas en vegetarische vleesvervangers verpakkingen.
De temperatuur staat ingesteld op 6 graden en ik bewaar het product meestal op het onderste schap waar het ook daadwerkelijk 6 graden is.
Kan dit duiden op een versleten koelkast. Het betreft een inbouw koelkast van Miele welke inmiddels 11 jaar oud is.

Toegevoegd na 20 uur:
Wat kan ik er aan doen dat dit niet meer voorkomt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
Pieter2011
10 jaar geleden
Heeft niets te maken met de ouderdom van de koelkast, hoor! Als je een nieuwe koopt, gebeurt het ook.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat komt omdat de temperatuur in de verpakkingen hoger ligt dan de temperatuur in de koelkast. Net als beslagen ruiten in de winter.

Toegevoegd na 4 minuten:
De producten gaan dan zweten.

Toegevoegd na 20 uur:
Je kunt je voedsel vanuit de winkel meenemen in een koeltas, dan blijft het op lage temperatuur, waardoor dit niet meer gebeurd, of in ieder geval minder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding