Hoe komt het dat ik regelmatig condens krijg in voorverpakte levensmiddelen in koelkast die langer dan 1 week er in liggen?

Dit gebeurd met name bij dicht gesealde kaas en vegetarische vleesvervangers verpakkingen.
De temperatuur staat ingesteld op 6 graden en ik bewaar het product meestal op het onderste schap waar het ook daadwerkelijk 6 graden is.
Kan dit duiden op een versleten koelkast. Het betreft een inbouw koelkast van Miele welke inmiddels 11 jaar oud is.

Toegevoegd na 20 uur:
Wat kan ik er aan doen dat dit niet meer voorkomt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
Pieter2011
10 jaar geleden
Heeft niets te maken met de ouderdom van de koelkast, hoor! Als je een nieuwe koopt, gebeurt het ook.

Het beste antwoord

Dat komt omdat de temperatuur in de verpakkingen hoger ligt dan de temperatuur in de koelkast. Net als beslagen ruiten in de winter.

Toegevoegd na 4 minuten:
De producten gaan dan zweten.

Toegevoegd na 20 uur:
Je kunt je voedsel vanuit de winkel meenemen in een koeltas, dan blijft het op lage temperatuur, waardoor dit niet meer gebeurd, of in ieder geval minder.