Hoe weet ik of het water in mijn wasmachine nog opgewarmd wordt?

Het is een bovenlader, dus geen raampje waaraan ik kan voelen of het water wel warm wordt. Heb de wasmachine (leeg) gedraaid op 90 graden, maar kon aan de buitenkant nergens voelen of het warm werd.
Ik twijfel dus of mijn wasmachine het water nog wel opwarmt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
21K

Het beste antwoord

Gewoon halverwege stoppen in het hoofdwasprogramma openen en aan de trommel voelen.Dat is de meest eenvoudige weg.Je kunt het ook voelen aan de afvoerslang zodra de bovenlader (trouwens bij elke wasmachine) gaat afpompen na de hoofdwas.

Toegevoegd na 8 minuten:
Trouwens nog een idee wat me te binnen schiet,kijk in de meterkast.
Het wieltje van de lichtmeter moet tijdens het opwarmen ineens heel snel gaan draaien tijdens het opwarmen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De lichtmeter?

Andere antwoorden (3)

Dat is vrij simpel.

. Je kunt meestal niet de wasmachine openen als er water in zit, maar misschien bij een bovenlader wel? Als dat zo is dan halverwege voelen.

Anders kan je het programma stoppen, water weg laat pompen. Dan moet de was warm zijn.

Ook voor de hand ligt het meten van de temperatuur van het water dat wordt weggepompt (slang beetje loshalen uit de afvoer).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt ik ga het proberen.
Het water moet voldoende warm worden, behaalt het water niet een bepaalde temperatuur zal de temperatuursensor niet schakelen en zal de schakelklok van de wasmachine in dezelfde stand blijven staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Normaal kan u op de reuk afgaan want waspoeder begint beter te ruiken bij opwarming.
Dat is een trucje die producenten van waspoeders gebruiken om hun product beter te laten verkopen tov de concurrentie en zo de consument ongemerkt te beïnvloeden.

Trouwen, zoals reeds vermeld in een vorig antwoord, stopt uw programma schakelaar tot die op temperatuur is, de wastijd zou dus oneindig lang gaan duren.

Als u de indruk heeft dat het veel langer duurt dan vroeger dan kan het zijn dat uw weerstand vol hangt met kalk waardoor die zijn warmte slecht kan afgeven.
Ik maak niet graag reclame maar in dit geval kan u beter een tijdje Calgon toevoegen.