Water uit douchekop wisselt af?

Als ik douche is het water niet 100% warm, ondanks dat ik dit zo heb ingesteld. Het wordt misschien 60% warm. Dit is jammer, omdat ik gewoon betaal voor de warmte de eruit hoort te komen.

Opvallend is dat wanneer ik in de doucheslang knijp, en het water dus even niet laat stromen het weer heet/erg warm wordt. Dit duurt helaas maar een seconde of 10.

Het ligt denk ik dus niet aan de boiler, die trouwens recent is vervangen, waar ligt het wel aan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

de geiser/cv ketel kan het niet aan, als je de warme kraan iets dicht draait (straal moet minder worden) dan kan de geiser/cv ketel het wel aan en blijft het water wel warm
12 jaar geleden
happyboy
12 jaar geleden
is denk ik helemaal niet nodig, er zit bij de geiser een kraan waarmee je kunt instellen hoeveel er door de geiser heen loopt wat verwarmd moet worden, deze kun je wat dichter draaien, of gewoon de warmwaterkraan in de douche iets dichter draaien (dus niet volledig los)
happyboy
12 jaar geleden
maar als die recent is vervangen moet je de installateur er bij laten komen (garantie) hij heeft hem niet goed ingesteld
Dan ligt het dus aan de thermostatische mengkraan. De schaalverdeling klopt ook altijd al nooit.
Maar 1 vraag: héb je het zijknopje op die themperatuurinstellingsknobbel al ingedrukt en dan wat verder kunnen ronddraaien??? - hierna krijg je wel heet water hoor, loeihéét zelfs maar doe je wel voorzichtig?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij je cv ketel ergens zit als het goed is een metertje dat de waterstand in de ketel aangeeft......check deze even, bij ons kwam het wel eens voor dat er te weinig water in zat, en dan hadden we ook dit soort taferelen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mogelijke oorzaken; Kalk in de leiding naar de douche,leiding zal vervangen moeten worden.
Kalk in de douchekraan, dat is vaak op te lossen,door tijdens het douchen met een (omwikkelde) hamer op de kraan te kloppen,zodat de kalk los komt.
Ook kan het nog zijn dat de kraan van de wastafel kalk bevat, dit wordt vaak opgelost, door het zeefje van die kraan los te draaien en de kalk te verwijderen en eventueel met azijnwater uit te koken.