Ik heb een pfaff naai machine stretch en jeans nu wil mijn voetje niet meer naar beneden. Heeft iemand tips? Alles wat beweegt heeft olie gekregen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.2K

Antwoorden (2)

Slimste is om even na te laten kijken. Het kan aan de naald, het spoelhuis, de spanning of het voetje zelf evt liggen. Erg ingewikkeld om daar als amateur iets aan te repareren!

Als je de machine na laat kijken kan dat bij ABS in Tholen zag ik pas ergens!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een naaimachine is helemaal niet zo ingewikkeld. Ik heb die van mij in nog geen 40 jaar naar een reparateur gebracht. Je kunt toch niet vanuit het hele land naar Tholen???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, hoeft niet maar weet niet waar vraagsteller woont.
Zag namelijk pas een advertentie van dat bedrijf voorbij flitsen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn toch door het hele land naaimachinewinkels.
Pfaff is een heel goed en degelijk merk.

Dus ik verwacht niet dat er echt iets kapot is.

(((overigens mocht ik nooit wat oliën van mijn Pfaff leverancier destijds.
De gratis onderhoudsbeurten, dan werd dat gedaan))

Haal de draad er uit.
Haal het spoeltje er uit.
Haal het spoelhuis er uit.
Haal de afdekplaat los.

Borstel het spoelhuis schoon met het meegeleverde
borsteltje.
Kijk heel goed of er nergens een stukje draad vastzit.

Beweeg daarbij ook met het vliegwiel. Alles wat je dan ziet bewegen kan een stukje draad vast hebben.

Kijk hoe het handeltje voor het bewegen van het voetje vast zit.
Het is niet voor niets dat er een schroevendraaiertje bij je uitrusting zit.
Zit er een schroefje, draai dat dan gerust los.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
+ beetje techneut vindt op deze manier de oplossing!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk wel altijd eerst het stroom er af doen, safety first!
En nooit doordrukken waar iets niet soepel gaat.