Hoe lang kun je douchen met een boiler van 30 liter?

En hoe lang duurt het dan voordat deze weer opnieuw is opgewarmd zodat de volgende kan douchen?
Ik zou dan een waterbesparende douchekop aan kunnen schaffen, maar ik weet niet of dat werkt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/huis-tuin/overig/water-verbruikt-douche.109901
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waterbesparende douchekop? Onzin! Het meest effectieve is om de straal wat zachter te zetten, en wat kouder te douchen. Daar heb je niet zo'n douchekop voor nodig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zo'n douchekop is zeker geen onzin! Het voegt meer lucht toe aan je stralen, de druk wordt daardoor niet lager zoals je een kraan zachter zet. Ik heb zelf een waterbesparende kraan, de druk is het zelfde maar het scheelt toch echt 50% water.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
klopt, waterbesparende douchekop scheelt niet in comfort, maar wel in hoeveelheid water.

Antwoorden (2)

Een spaar douchekop geeft zo zes liter per minuut. 5 minuten dus ongeveer
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met een douchekop van 6l/min, een temp. van 70 graden in de boiler en een leidingtemperatuur van 15 graden:
Bij elke liter warm moet iets meer dan een liter koud om op 38 graden uit te komen, je kan dus iets meer dan 10 minuten douchen.