Omdat de machine op een gladde vloer staat.
Je moet toch nog eens goed controleren of de machine echt nog helemaal waterpas staat, omdat een verstelvoetje door het centrifugeren van de machine wel eens iets in kan zakken.

Je kunt bij de bouwmarkt of speciaalzaak rubbervoetjes kopen die zijn heel stroef en voorkomen dat de machine aan de wandel gaat.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het kan zijn dat de schokdempers niet goed meer zijn. Bij mij walste de wasmachine door de hele keuken: nieuwe schokdempers erin laten zetten: klaar. Of dat de moeite waard is, hangt wel af van het merk en de leeftijd van de machine. Bij een Miele van 15 jaar heeft het bijvoorbeeld nog wel zin, terwijl een machine van een goedkoper merk dan misschien wel afgeschreven moet worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat volgens mij ook nog mogelijk is, is dat bij het vervoeren van de wasmachine (is hij onlangs getransporteerd?) er een "ophang-punt" is losgekomen. Van binnen zit de trommel namelijk op verschillende plaatsen vastgehaakt, maar heel af en toe kan dit loskomen.
Hoogstwaarschijnlijk is het probleem echter de gladde vloer zoals Ceeve al zegt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij mijn ouders hadden ze vergeten de transport beveiliging eruit te halen. De machine maakte een kabaal en danste de hele zolder over. Ik weet niet of het bij jou ook zo erg is, maar eventueel zou het dat ook nog kunnen zijn.

(Je zegt er niet bij of de machine nieuw is, of net verhuisd, dan zou dat natuurlijk kunnen)