Siemens espresso apparaat (type TE501203RW) moet iedere twee weken (na ongeveer 175 koppen) ontkalkt en gereinigd worden, is dit normaal?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Drink je 12 koppen espresso op een dag?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja want wie heeft er ooit gehoord van zoiets als meerdere mensen die hetzelfde koffiezetapparaat gebruiken egtt wel raar :s :s
Ritsuka
11 jaar geleden
Dat klinkt al redelijker ja, haha :p

Antwoorden (2)

Bij veel espressoapparaten kun je de hardheid van het water instellen. Omdat we in Nederland over het algemeen vrij zacht water hebben, hoeven espressoapparaten minder vaak ontkalkt te worden. Maar als het apparaat dat niet weet, roept hij dus veel sneller dat hij ontkalkt moet worden.
Zoek dus even in de handleiding op hoe je kunt instellen dat je zacht water gebruikt. Bij het apparaat wordt ook een teststripje geleverd om te meten wat de hardheid is. Eventueel kun je het ook opzoeken op de website van jouw waterleidingbedrijf.
bamibal
11 jaar geleden
Dit lijkt mij vrij normaal en is sterk afhankelijk van de waterhardheid.
Die kan u opvragen bij uw water leverancier en is in te stellen op uw toestel.
Zie hiervoor in uw handleiding.