als er een grote stroompanne zou zijn, heb je dan direct nog electriciteit als je zonnepanelen hebt staan?

Of komt die electriciteit op het net en kan je er dan niet direct gebruik van maken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Deze zomer is het mij overkomen. Ik heb 11 panelen op mijn dak staan voldoende voor de productie van 2000 kWh per jaar. Toen viel plots overdag in heel de straat de stroom uit wegens een panne in een elektriciteitscabine in de buurt. Zolang de panne duurde, en dat was toch een viertal uur, had ik helemaal GEEN elektriciteit in huis.

Die elctriciteit gaat naar je eigen net, wat er over is wordt teruggevoerd naar het hoofdnet (krijg je ook nog betaald voor). Bij panne zou je dus idd nog stroom hebben al dan niet opgeslagen in accu's

Behalve bij avond en nacht er moet licht op de panelen komen. Het licht er dan aan hoeveel panelen je hebt aan en de totale watt cappasieteit voor stofzuigen of wasmachiene moet er al wel wat op je dak liggen

Neen is niet mogelijk, jou installatie zou er dan voor zorgen dat er spanning blijft staan op het netwerk waaraan gewerkt moet worden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100