waar kan ik actuele oud ijzer prijzen vinden?

Ik heb een oude wasmachine liggen die ik kwijt wil, en wil graag de hoogste prijs ervoor kunnen krijgen, dus wil ik weten waar ik oud ijzer prijzen kan bekijken om te vergelijken

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

Je kunt oud ijzer prijzen bijvoorbeeld bekijken op http://www.oudijzerprijzen.net .De prijzen die hierop staan, worden dagelijks bijgehouden voor zover ik weet en er staan volgensmij ook de prijzen op van koelkasten, wasmachines enzo. Ik zou wel meerdere schroothandelaren even op bellen om te vragen wat zij voor je oud ijzer willen geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op de tabel uit de link kun je elke dag de actuele oud-ijzer (en andere metalen) prijzen opzoeken.

Hou er echter wel rekening mee dat een wasmachine qua gewicht voor een groot deel uit beton bestaat, en niet uit metaal. Je krijgt er dus belist niet zoveel voor als je op het oog wellicht zou denken.

Toegevoegd na 1 minuut:
(Tenzij je een echte Miele hebt met een stalen bodemgewicht. Maar dan nog doet ijzer op dit moment maar 17 cent de kilo. )
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in de wasmachine zitten vaak contragewichten (steen) blijft er hooguit 10 kilo staal over oké trommel is van RVS
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En dat is nog minderwaardig ijzer ook. Krijg je ECHT vrijwel niks voor. Plus dat een oude wasmachine nog helemaal ontmanteld moet worden. De stalen plaat in een ouwe Miele weegt wel lekker wat, maar is gietijzer. Denk ook niet dat je daar de hoofdprijs voor krijgt..... Met dat soort dingen ben ik altijd al blij als de oudijzerboer ze gratis wil komen halen ;)