Wat kan ik doen aan een doorgebrande magnetron?

Als ik de magnetron aan doe, op de laagste stand of heel hoog, dan begint hij te knetteren. Het lijkt alsof er iets doorbrandt. Als ik de magnetron open hangt er ook een brandlucht.

Zie ook de foto, het plaatje daar vertoon schroeivlekken.

Wat kan er mis zijn, is het te vervangen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je magnetron is zeker te vervanging, en ook aan vervanging toe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij knettert in beide gevallen. Leeg of gevuld maakt niet uit.
Amadea
11 jaar geleden
Er is geen foto te zien...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb een foto toegevoegd nu
Amadea
11 jaar geleden
Toch is die niet zichtbaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nu wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Persoonlijk zou ik geen risico nemen ivm kortsluiting. Deze magnetron kun je beter bij het grof vuil doen en een veilige nieuwe kopen.

Het beste antwoord

Dat plaatje met schroeiplekken kun je loshalen en neem het mee naar een onderdelenhuis .
Daar meten zij dat plaatje op en maken een nieuwe voor jou .
Gebruik de magnetron niet meer omdat de magnetron kan doorbranden .
Zo`n plaatje kost je ongeveer 10 € .
Dat plaatje kun je zo tussen die clipjes er uit halen .
Ik heb een tijdje terug hetzelfde gehad .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb het plaatje eruithaald. Zou dit het probleem echt zijn? Zonder plaatje verbrandt hij nog steeds. Het probleem zit dan eerder in de magentron zelf...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
IK had het zelfde probleem en het leek net een kerstboomverlichting in de magnetron .
Aub zet die magnetron niet meer aan zonder eerst dat plaatje te vernieuwen omdat anders jou magnetron doorbrand en je op zoek kunt naar een andere magnetron .
Een ander plaatje erin en hij doet het weer als nieuw .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En op jou foto zo zag het plaatje van mijn magnetron er ook uit .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb het plaatje eruit gehaald, en nu doet hij normaal. Maar zit nog geen nieuw plaatje in. Heb inmiddels al een tweede magnetron kunnen regelen, dus ga het eerst met die proberen voordat ik deze weer gebruik.

Andere antwoorden (1)

het kan zijn dat de afdekking voor de stralingspijp "magnetron" kapot is. Dit zijn plaatjes van Mica. zie http://www.europart.nl/onderdelen+koken/oven-magnetron/brands/micaplaatje/