Het klopt, door de trilling van de afzuigkap zelf. Daarom zijn er speciale lampen te koop voor afzuigkappen, bijvoorbeeld bij de Hubo. De draad is dikker van de lamp waardoor deze minder kwetsbaar is voor trillingen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Door de trilling van het apparaat. Vergeet ook niet om ze met een doekje vast te pakken bij het verwisselen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Halogeenlampen zijn veel heter dan gewone gloeilampen, en de glasballon is veel kleiner. Dat betekent dat er enorm veel energie / hitte door het glas gaat.
Dat gaat goed zolang de ballon schoon is. Dan gaat het er inderdaad doorheen. Maar als er vuil op het glas zit blijft er teveel hitte in de lamp zitten. Daardoor wordt de gloeitemperatuur te hoog, en smelt de gloeidraad door.
De halogeenlampen in je afzuigkap, en dus boven je kooktoestel, zullen veel vetdampen opvangen, waar dan ook nog weer stofdeeltjes aan vast gaan plakken. Niet bepaald een schone glasballon dus.
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
@startoursg24t , "Het antwoord van Goos1307 is dan ook echt het juiste antwoord" ???