Ik heb een kookplaat van Baumatic gekocht zonder snoer, hoe sluit ik de juiste kleuren van het snoer aan op de plaat?

Ik wist wel dat er geen stekker bij zat alleen ik wist niet dat er helemaal geen snoer bij zat. Het is dus een neopreen snoer voor aansluiting op een perilexstekker.
Alleen zijn het 5 kleuren en volgens mij heb ik maar 4 aansluitingen.
Links naar rechts, een aansluiting met een teken van drie streepjes horizontaal en een verticaal
Dan L1, L2 en N
Wie kan mij helpen

Weet jij het antwoord?

/2500

Raadpleeg een elektriciiën... Op Wikipedia is te lezen: In de woningbouw wordt de perilex contactdoos vooral gebruikt voor: (...) * het aansluiten van een kookplaat op 2 fasen en 2 nullen (2x230V kookgroep). Deze aansluiting is niet gestandaardiseerd en zal dus altijd met een tweepolige spanningszoeker gemeten moeten worden voordat een kookplaat aangesloten wordt. Vaak wordt echter aangehouden: klem "N" voor de eerste nul, klem "L1" voor de tweede nul, en klem "L2" en "L3" voor de beide fasen. Echter ook komt voor: klem "N" voor de eerste nul, klem "L2" voor de tweede nul, en klem "L1" en "L3" voor de beide fasen. Daarom voor het aansluiten van het kooktoestel altijd eerst de aansluiting in de wandcontactdoos meten. * het aansluiten van een kookplaat op 3 fasen en 1 nul (krachtgroep). (de aardleiding in bovenstaande situaties altijd aan te sluiten op het aardcontact PE)" Toegevoegd na 2 minuten: NB: het symbool bestaande uit een vertikaal streepje met 'gecentreerd' daaronder drie horizontale streepjes in aflopende grootte is de 'aarding'.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Perilex

De geel/groene draad gaat aan de aansluiting met de verticale en horizontale streepjes (aarde), de blauwe draad is voor de N (nul) aansluiting. L1 en L2 zijn 2 fase-aansluitingen, die verbindt je met de gelijknamige aansluitingen op de Perilexstekker.

Zwart en bruin op L1 en L2, blauw op N en geel/groen op dat teken met streepjes, dat is de aarding of PE. U moet wel over een net van 400V + Nulleider + aarding beschikken. Op de foto heeft blijkbaar de aansluiting 2N~. Tss L1 en N heeft u 230 Volt Tss L2 en N heeft u ook 230 Volt. Tss L1 en L2 heeft u 400 Volt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100