Hoe krijg je de geur van azijn uit een product na deze te hebben ontkalkt?

Ik heb via eBay een Senseo gekocht (Nederlandse verkoper) en die stinkt ontzettend naar Azijn, waardoor de koffie ook echt verschrikkelijk smaakt.
Dit was mij niet van tevoren verteld. (Ik had op internet gelezen dat het niet al te slim is om met azijn te ontkalken). Maar ik heb de lossen onderdelen al flink afgewassen, en al een flink aantal keer er water doorheen laten spoelen, maar dit mag niet baten.
Heeft iemand de gouden tip?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Probeer het apparaat nogmaals te ontkalken, maar dan met speciale ontkalker voor koffieapparaten.
bamibal
11 jaar geleden
Klinkt misschien raar, maar met pure citroensap gaat dat wel werken.

Ook zijn er speciale borsteltjes op de markt om op de lastigste plaatsen te kunnen schrobben ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
geen pure citroensap rena
het moet aangevuld worden met 150 ml water