Wat is een "extra fresh-zone" in de koelkast, en wat is het nut daarvan?

Het is een zone in de koelkast die op 0 graden is ingesteld.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Producten blijven langer goed als ze koeler bewaard worden. Sommige producten zijn echter niet lekker meer als ze bevroren zijn geweest. Vandaar dat we niet alles in de vriezer gooien.

0 graden is dus in principe ideaal (het gebruikt uiteraard wel meer energie dan 4-7 graden). Al kan dat tegewoordig met goede ontwerpen tot het minimum beperkt worden (het is sowieso altijd onder in de koelkast kouder dan boven).

Iemand had deze vraag ook bij trosradar gesteld, er staan een paar leuke voorbeelden van producten die langer houdbaar zijn. En hoeveel dagen langer.