Hoe krijg ik een nieuwe cv ketel ?

Ik woon in een huurhuis.
Er hangt een cv ketel in van 1997 dus 17 jaar oud.
Eneco stuurt mails dat als de ketel ouder is als 12 jaar dat die dingen teveel kunnen gaan verbruiken.

Telefonisten bij Eneco zeggen ook dat dat OUD is.

Mensen om me heen die in dat werk zitten zeggen het ook.

Echter als ik aangeef wat voor gezeik ik allemaal heb met de ketel word ik van het kastje naar de muur gestuurd.

Mijn moeder woont tegenover mij in zo'n zelfde huis als mij,ik ben altijd thuis en de kachel staat altijd op 21.
Mijn moeder is ook altijd thuis en daar staat de kachel op 18.
Ik verbruik meer als haar en mijn gasverbruik was 1500m3 en van haar 2500m3.

Douchegedrag is hetzelfde als van mij,kookgedrag idem.

Haar ketel is ook van 1997.
We willen een nieuwe ketel maar kunnen op ons kop gaan staan maar er gebeurd niets.

Wat kunnen we voor stappen ondernemen ?

Tros radar of kassa ofzo ?? Stichting woongenot ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Misschien is een goed overleg met de des betreffende woningbouwvereniging ook een goeie stap. Ik neem aan dat als je goed aan kan tonen dat je recht hebt op een nieuwe ketel, dat de vereniging zegt dat ze daarmee akkoord kunnen gaan. Mocht dit niet het geval zijn dan kan je eventueel met een erkend installateur naar de vereniging gaan en deze installateur aan de vereniging laten vertellen dat de ketel toch echt zeker aan vervanging toe is. Mocht er hierna nog steeds geen nieuwe ketel worden aangeboden dan moet je dan gaan denken over stappen richting het juridische gebied.