Liters in gasfles omzetten naar gram?

Ik heb een lpg gasfles van 27 liter. Nu wil ik deze aan sluiten op een gaskacheltje. Ik vraag me af hoelang ik er me doe. De kachel verbruikt maximaal 210 gram per uur.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

1 liter is ca 500 gram dus de kachel verbruikt ongeveer een halve liter per uur dus 27 liter is dan ca 54 uur
Plus of min n paar uur
11 jaar geleden
anneliez
11 jaar geleden
Het is van meer factoren afhankelijk, ook van de gasdruk. Ik zou dus niet het max aanhouden dus eerder rekenen op tegen de 50 dan boven de 50 uur,

Andere antwoorden (3)

Hou er rekening mee dat de LPG fles maar voor 80 procent gevuld wordt. Dit wordt geregeld door een drukmeting aan de pomp. Je hebt dus 21,6 liter gas of 11,01 kilo. Je kan dus 52,4 uur stoken aan volle kracht. Wel vreemd dat deze vraag in de heetste dagen van de zomer gesteld wordt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik verwarm in de winter bij met LPG. Dit doe ik door gewone butaanflessen illegaal te vullen met LPG. Mag niet, maar spotgoedkoop.
Is de kachel wel geschikt voor lpg? De meeste kachels gebruiken butaan of propaangas. Controleer dit terdege!!

Wat is het soortelijk gewicht van vloeibare lpg? Pas dan weten we hoeveel een liter vloeibare lpg weegt.
De vulling is nooit 100%, maar bv 80%. Stel het soortelijke gewicht is 110, dan weegt je brandstof 0,8 maal 27 maal 110= 0,9 maal 27 is 243 kg = 243000 gr. Dus je kachel kan ongeveer 1000 uur branden.

Of het klopt??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bij een gaskachel wordt bij het gas lucht gemengd , deze stroomt mee , door de onderdruk die de gasstroming produceert .
Krijg je te veel lucht zal je vlam regelmatig uitgaan , krijg je te weinig lucht , dan zal je vlam niet "eens" volledig branden.

Dus als je Gaskachel niet geschikt is voor LPG , zou het wel eens kunnen dat je fles in een klap leeg is.