2 blauwe en 1 bruine draad uit plafond. als ik 1 blauwe aansluit branden de lampen in het ganse huis niet op volle sterkte, hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
er zit iets akeligs fout. laat er een vakman naar kijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aan wat sluit u die blauwe draad aan, en sluit u enkel die blauwe aan ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is een beetje onduidelijk omschreven om er een voldoende antwoord op te geven. Wat sluit je precies aan op welke draden? Welke lampen branden dan minder? Waar in het huis zit je?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien zit is er 1 aarde en is er een blauw draad gebruikt?
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Op Blauw mag NOOIT stroom staan, dit is de 0 draad, de stroom zou op de bruine moeten staan.

Antwoorden (1)

Gezien u geen antwoord geeft kan ik u hetvolgende voorstellen.
Indien we ervan uitgaan dat uw bedrading ok en conform is zou u beide blauwe draden samen moeten leggen en kan u de lamp aansluiten tss die blauwe draden en de bruine.

Als u maar aan één blauwe met de bruine aangesloten heeft aan uw lamp KAN dit verklaren waarom anderen maar op halve kracht branden.
In dit geval liggen er een aantal lampen in serie.

Laat eens iets weten, wij zijn ook benieuwd !