Verstopt door kalk. Is een senseo probleem.

Toegevoegd na 51 seconden:
Ze kunnen er zelfs door ontploffen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoor je hem ook meer brommen dan normaal
is je padhouder gaatje niet verstopt ?
het klinkt op een verstopping ergens kan je het deksel wel meteen openen ?
even al test laat het deksel open en kijk og er dan voldoende water uit komt is even een troeppie maar niet erg
als dat het geval is is denk ik toch het padhouder gaatje verstopt
zo niet en komt er met het deksel open ook weinig water uit dan is het waarschijnlijk toch kalk
12 jaar geleden
Zoals hierboven al reeds genoemd werd, is dit een veelvuldig voorkomend probleem.
Dit is normale kalkaanslag, dit is kalk wat uit uw leidingwater komt ( heeft niets te maken met hoe proper u bent ).
Deze aanslag kunt u voorkomen om zo nu en dan uw senseo te ontkalken, hier zijn veel handige middelen voor verkrijgbaar.
Een simpel huis tuin en keuken oplossing is.....Azijn.
Om de 2 a 3 weken gewoon een paar keer doorspoelen met azijn, gewoon in het reservoir gieten en dan net zoals u koffie zet ( maar dan zonder pad ) gewoon aanzetten.
Net zolang tot het reservoir leeg is.
Daarna wel even goed doorspoelen met water, anders smaakt de koffie zo beroerd........

Ook moet u zo nu en dan uw padhouder ontkalken, deze kunt u gewoon een tijdje in een bakje met azijn leggen.
Een uurtje is voldoende, ook nu weer even afspoelen.

Bij sommige senseo's kunt u naast de padhouder ook nog andere onderdelen losnemen, dit is type afhankelijk.
De onderdelen die met het water of koffie in aanraking komen kunt u ook ontkalken.

Het is nu niet direct de bedoeling dat u gelijk met een hamer en schroevendraaier op de senseo afstormt om deze in hoofdgroepen uit één te nemen.
Gewoon de onderdelen eraf halen die u er met de hand kan afnemen.

Het kan zijn dat zoals al eerder genoemd is, het gaatje van de padhouder dicht zit, deze kunt u simpel met een naald voorzichtig doorprikken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op you tube kun je filmpjes vinden over zelf de senseo te repareren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien een heel stom antwoord...maar hij kan ook gewoon kapot zijn.

Wat gebeurd er als je beide knopjes tegelijk in drukt? 1kop en 2 koppen (reinigingsstand) Als je dat doet moet het hele reservoir in 1 keer leeg lopen, dus zet er wel een bak onder.

Als hij dat ook niet meer doet, is hij denk ik gewoon naar de mallemoer.
12 jaar geleden
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Je hebt ook niet gezegd welk type je had :-(
En je zegt: zodra ik 1 of 2 kopjes indruk, is het dan raar dat ik denk dat je het ouwe type heb?
Ik bedoelde het goed verder niets.