Op welke stand moet het mondstuk van de stofzuiger bij het zuigen van een vloerkleed nou staan?

Ik kom er niet uit. Ik denk dus dat het op de stand moet staan
Met de borstels naar beneden, maar mijn vriendin zegt dag je ze dan juist omhoog moet zetten. Maar wanneer gebruik je die borstels dan? Op parket? Maar dan duw je het stof er toch juist mee weg ipv opzuigen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
21.8K

Het beste antwoord

Ezelsbruggetje, werkt voor mij: Alles waar krassen op kunnen komen met borstel, de rest geen borstel.
De zuigkracht van de stofzuiger zorgt ervoor dat het stof echt naar binnen wordt gezogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies: zonder borstel op een gladde vloer is veel te glad en dan glijd je weg en met borstel op tapijt zuigt veel te zwaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies zonder borstel gaat het zuigen veel te glad op parket etc
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok klinkt logisch, maar als ik stofzuig met borstels op harde ondergrond, dan liggen alle honden en kattenharen keurig langs de randen en niet in de stofzuiger. Andersom, als ik met de borstels op ons kleed zuig, dan 'borstel' ik meteen alle losse vezels op en wordt het kleed sneller en beter schoon...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is er wat mis met de zuigkracht van je stofzuiger (zowel vanwege je harde ondergrond als vanwege je tapijtverhaal)... maar je hebt dan ook speciale stofzuigers en borstels voor honden/kattenharen (miele cat&dog ofzo).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het vloerkleed vol zat met katten en hondenharen gebruikte ik bij het stofzuigen wel eens de borstel. Zo rulde het kleed ook mooi op, maar man wat ging dat zwaar.
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Wat Ettedo deed, doe ik ook.
Op parket lijkt het inderdaad alsof de haren rondom de borstel blijven hangen, maar dat is een klein deel, het grootste deel zuig je gewoon op. Als ik klaar ben met stofzuigen trek ik de haren van de borstel en zuig die alsnog op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
duidelijk :)

Andere antwoorden (2)

Op tapijt de gladde kant en op parket de borstel.
Het stof gaat echt wel tussen de borstelharen door, maak je maar niet ongerust.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Harde vloeren kan je beschadigen als je zonder borstel zuigt, maar niet alle vloeren, dus hangt wat van de vloer af.
Tapijt kan beide. Tenzij je hoogpolig tapijt hebt.
Ik werk in de schoonmaak,.onze stofzuigers hebben vaste borsteltjes, dus niet de mogelijkheid om ze weg te ' klappen'. Dat gaat bij intensief gebruik namelijk te snel kapot. Vloerbedekking stofzuigen mét borstel heeft het voordeel dat je het tapijt gelijk borstelt waardoor je meer opzuigt, het nadeel is dat het zwaarder gaat, dat is ook de reden dat de meeste mensen het niet doen.
Dus kijk vooral naar eventuele beschadigingen aan de vloer, maar verder moet je doen wat het beste werkt of het makkelijkst gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Precies, als ik heb zitten naaien en er liggen draadjes op het vloerkleed, gebruik ik ook de borstelkop. Voor snel zuigen of als ik moe ben doe ik het kleed zonder borstel. Maakt niet uit, doe waar je een goed gevoel bij hebt. Plus voor Nelly.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt
Idd, soms denk ik ook ' Ik heb er de kracht niet meer voor' ;-)