Ik heb net het gasfornuis schoongemaakt maar nu doet 1 van de elektrische ontstekingen het niet meer. Iemand tips?

Ik heb het met een stoomreiniger gedaan omdat het ging om aangekoekt vet rond de gas pitjes. Nu doet 1 van de ontstekingen het niet meer. Moet ik gewoon wachten tot het water verdampt is en dat hij het dan weer doet ik kan ik nu wat doen. Ik heb m al schoongeveegd met een handdoek om te drogen.

Toegevoegd na 1 minuut:
het lijkt me toch dat zo'n ontsteking wel tegen een beetje water moet kunnen want je moet t toch schoonmaken

Toegevoegd na 12 minuten:
de ontsteking doet het nu af en toe maar niet als ik het gas open zet. Als ik het gas open zet met een lucifer lijkt het alsof de ontsteking ook in de vlam mee gaat wat voorheen niet geval was

Toegevoegd na 28 minuten:
Bedankt hij heeft het nu 2x achter elkaar gedaan. Gewoon ff mn vlam een tijdje laten branden en toen deed ie t weer.

20.2K

Het beste antwoord

Gewoon even wachten, er is denk ik wat water in gekomen en daardoor vonk ie niet
als het water verdampt is.... probleem opgelost
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het waterdamp zorgt ervoor dat de ontsteking tijdelijk geen vonk kan geven, dit moet even drogen en dan werkt alles weer als voorheen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eventjes met een fikse vlam er over en misschien heeft de stoom het vet namelijk IN de ontsteking geblazen. En pak een aansteker en zet die flink hoog, terwijl je em onder de ontsteking houdt en druk dan een paar keer op de ontstekingsknop, 9/10 gevallen werkt dat namelijk. Anders even een papiertje (keukenrol ofzo) met Spiritus (of ander hoog geconcentreerd percentage alcohol afnemen) Succes en moet lukken denk ik :D