de cv-ketel maakt een hard geluid, wat is dit? alsof er iemand op de leidingen staat te rammen met een hamer

het is niet een brommend geluid. Het komt niet geregeld terug. Wat is dit en wat kan ik eraan doen? Zit er te weinig water in? Ik weet het niet!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (3)

Meestal is dat een leiding die te strak in en beugel zit of te strak door de vloer of wand gaat.
Dit komt door het krimpen en uitzetten van de leiding als hij warm wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is lucht in het systeem, je moet ontluchten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als er een boiler bij de ketel zit, zou het dan kunnen zijn dat er kalk in zit, wat los binnenin het vat tegen de wand botst? Heb ik zelf vroeger gehad bij een oude ketel, advies was toen om de ketel te vervangen. Bleek een goede keus, nieuwe ketel was stukken zuiniger!