Je zou eventueel deze klep in de afvoerleiding kunnen plaatsen...

Toegevoegd na 5 minuten:
Review:

"Waarom niet eerder gedaan
6 januari 2012
Voordelen: alleen maar
Nadelen: geen

Hebben een 90cm afzuigkap met een directe afvoer op plat-dak, we moesten schuimrubber kussentjes plaatsen achter de rvs filter om te voorkomen dat de hele kap ijskoud werd en we veel koude lucht binnen kregen.
nu na plaatsing terugslagklep alle problemen opgelost. klep betaalt zich snel terug met energiewinst en paste perfect op de dakdoorvoer"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk niet dat er een terugslagklep bestaat voor dit soort toepassingen. De vettigheid zou de werking van deze klep snel teniet doen. Wel zou je een electrisch bediende afsluiter in kunnen zetten die opent als de afzuigkap aangezet wordt.