Tussen een condensdroger ,,en een afvoerdroger zit een heel verschil.
Alle drogers hebben een verwarmingselement,,dat warm wordt.
Hierachter zit een ventilator die daar lucht doorheen blaast.
Deze warme luchtverplaatsing zorgt ervoor dat de was droog wordt.

Bij een afvoerdroger,met slang wordt de vochtige lucht via de slang afgevoerd naar buiten.

Bij een condensdroger,blijft de vochtige lucht is de droger circuleren,en wordt intern het vocht opgevangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een warmtepompdroger is eigenlijk een bijzondere vorm van een condensdroger: een condensdroger bevat een warmtepomp om het vocht uit de warme lucht te condenseren, maar de lucht wordt met een verwarmingselement verwarmd.
Bij een warmtepompdroger wordt alle warme lucht geleverd door de radiator van de warmtepomp zodat er iets minder warmte geproduceerd wordt.
De verdamper van de warmtepomp haalt in beide typen vrijwel alle vocht uit de lucht, de vrijkomende lucht zal even droog zijn.
Door het ontbreken van een apart verwarmingselement is een warmtepomp droger energiezuiniger dan een gewone condensdroger.