welke camera is beter de PENTAX optio X 90 of olympus sp 800UZ

ik zit erg in twijfel welke camera ik moet kopen, verschillen zijn klein. prijs: pentax is duurder (50 euro)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Ik zou zelf absoluut voor de Olympus gaan als je ze naast elkaar zet.

De Olympus is kleiner van formaat maar heeft een groter scherm. Hij heeft een betere resolutie en een grotere optische zoom (digitale zoom is minder interessant)

http://www.kieskeurig.nl/productvergelijk?product%5B%5D=2241EF323B3F4A548D8203BC8E6CC69F&product%5B%5D=FFE84FEBCD06482B9CEFBB38A7C78ADE

maar het ligt natuurlijk een beetje aan wat je wilt met een camera. Er zijn andere functies die bij de Pentax een beetje beter zijn, maar die zijn voor mij minder van belang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inmiddels een camera gekocht de olympus sp 800 en ben zeer content ermee. gebruiksvriendelijk en ook zeer mooie panoramafoto's

Andere antwoorden (4)

Bij DPreview kan je netjes de camera's vergelijken op de specificaties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een Pentax Optio M60. Ondanks zijn kleine lichte formaat is het een toestel die perfecte foto's maakt. Ik heb 5 x optische zoom die ook echt scherpe foto's maakt. Het is een 10 megapixel camera, maar ik schiet niet meer dan 3 m foto's. Ik druk nl de foto's nooit groter af dan normaal formaat. Als ik een enorme blow-up wil maken dan stel ik het hoger in. De batterij (een hele platte) gaat lang mee en is snel weer geladen. Kortom, ik kan je Pentax adviseren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is maar bar weinig te vinden op diverse sites. Dan kijk ik op http://www.letsgodigital.org/nl/olympus/digital_camera/review.html
en op www.flickr.com/cameras
Of de camera's zijn super nieuw, of niemand heeft ze nog of wilde ze hebben.

Puur op mijn gevoel ga in voor de pentax. Ook omdat deze met dezelfde sensor MINDER pixels heeft. Dit is gunstiger voor de ruis in de beelden en de helderheid van de beelden.

De olympus heeft dus meer pixels, dus de pixelsgrootte is kleiner, waardoor er meer ruis kan ontstaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ik jou was zou ik geen van bijde kiezen maar gewoon een canon camera kopen (PowerShot SX110 IS) dat is een goede camera.
Bronnen: