Wat is een goede camera onder de 80 euro?

Naar verhouding. Ben op zoek naar een niet al te dure camera, die foto's maakt die goed scherp zijn op een 17 inch (laptop)scherm.. Een beetje een goede lens dus, niet te veel MP ivm geheugen 'verspilling' en 5x optische zoom als het kan. Bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fotocamera*, filmfunctie mag erop zitten, geen must.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb zelf de olympus vr-310gekocht voor m'n dochter. bevalt heel goed. Bedenk eers wát je nodig hebt; film, geheugen, enz. toets je voorkeuren in op vergelijk.nl/kieskeurig.nl en de beste keuze komt vanzelf naar voren. Niet uitgaan van slechts één goede beoordeling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om op het 17 inch scherm een goede foto te hebben, heb je inderdaad niet veel pixels nodig, 2 of 3 Mp is al genoeg.
Geheugen verspilling vind ik een wel heel erg achterhaalde kreet, geheugen kost niks, en met de eisen die je stelt kun je op een kaartje van 2 Gb al duizenden foto's kwijt.
Ben wel bang dat de combinatie kleine sensor en goed objectief niet makkelijk te vinden is.
Wat Daphne zegt kan ik me bij aansluiten.

Antwoorden (2)

Nikon camera's uit de coolpix serie zijn er goed en niet zo duur
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb gehoord dat deze niet zo scherpe foto's maken, klopt dat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf de s3000 en kk vind dat de foto's juist wel scherp zijn. Het is natuurlijk geen spiegelreflex camera maar voor het geld maar hij mooie scherpe foto's. Bij www.bol.com zijn bij de referenties van deze camera's geupload dus je kun het daar ook zelf ookdelen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor een goede camera kun je beter zoon 150 euro uitgeven. Maar als je dan echt onder de 80 moet probeer dan Lumix of Nikon.
80 euro is te weinig. Let op wat belangrijk is voor wat jij met de camera wilt doen.

Reis je veel en maak je veel buitenopnamen? Let er dan op dat de camera niet te zwaar is. Maak je veel foto's van sportevenementen, spelende kinderen of andere bewegende situaties? Dan zijn snelle sluitertijden en een snelle scherpstelling belangrijk. Maak je vooral foto's binnen, in een studio, van stillevens? Dan is het bereik van de flitser belangrijk.

Belangrijker zijn de kwaliteit van de lenzen en ik raden het gebruik van merken als Carl Zeiss, Fuji, Leica, Nikon, Olympus, Ricoh, Schneider Kreuznach, Tamron.