welke digitale filmcamera kan je het beste nemen?

als je op zoek bent naar minstens de volgende mogelijkheden:

-goed kunnen filmen in donkere omgeving (denk aan bijvoorbeeld een discotheek)
-hd kwaliteit
-werkt op oplaadbare accu (zodat je een reserve mee kan nemen)
-grote opslag ruimte op cam zelf of met goed verkrijgbare opslagkaart
-zo compact mogelijk
-geschikt voor foto's (met hoge resolutie!! ik denk aan 8 megapixels minimaal ofzo)
-optische zoom minimaal 10x
-eenvoudig (met kabeltje in willekeurige computer in pluggen) films van camera af halen
-niet opslaan als mov
-steady shot
-natuurlijk goede microfoon (eventueel gevoeligheid kunnen instellen indien in omgeving met hard geluid of dan wel zuiver opnemen)

enuh voor de particulier dus niet voor een professional

Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer. of mis net de info die ik graag wel wil weten.

Toegevoegd na 46 minuten:
eventueel zou 5 megapix voor foto's ook nog toelaatbaar zijn.

en ingebouwde lamp voor donker weet niet of dat handig is of hoeveel lux nou echt nog handig is voor in het donker.

ik sta open voor suggesties en uitleg.

13 jaar geleden
in: Camera's
1.1K

Het beste antwoord

Hangt toch ook veel van je budget af.
Wat wil je uitgeven?

Mijn man heeft deze
http://www.camera.nl/HDR%20XR%20155%20ZWART/4905524661910/SONY/

Fijne camera, mooie beelden, ook bij redelijk donkere omgeving.
Het beeld op het schermpje is heel slecht te zien bij zonnig weer, zwaar irritant. Maar dat schijnen ze allemaal te hebben.

Op sites als kieskeurig.nl
kun je je wensen invullen en camera's vergelijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Sony is inderdaad goed. De HD uitvoeringen hebben bijna allemaal een CMOS sensor. En die is beter dan de oude CCD sensor. Beter voor donkere opnames. Ook heeft sony een nightshot functie die gebruik maakt van infraroodstraling om in het donker te kunnen filmen.
En wat betreft die fotofunctie zou ik een goedkope fotocamera erbij nemen. De foto functies van videocamera zijn weinig geavanceerd net als dat de filmpjes functie in een fotocamera niet erg goed is.