Ik heb een hele doos met gewone fotos, ik zou daar graag een digitaal fotoboek van willen maken. Kan dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (9)

Scannen naar je pc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom niet, gewoon even inscannen en vervolgens kun je het geheel digitaal verwerken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan middels scannen. Als je de negatieven nog hebt kan je die ook naar bijv. Fuji color opsturen en ze op CD laten zetten. Ik denk dat de kwaliteit dan beter is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, succes. Dan moet je alle foto's scannen of laten scannen.
Daarna zal je de digitale beelden moeten plaatsen in een digitaal album software pakket.

Een hels karwij ook gezien de kwaliteit van de scans nog kleurecht en scherp moeten zijn.

Je kan beter gewoon een plakboek maken. En het zo laten. Dat is toch ook leuk?

Toegevoegd na 3 uur:
Als je dit toch wilt doen, dan kan je het beste de foto's eerste gaan selecteren welke in het boek moeten komen, dan hoef je maar zo een 20-40 foto's te scannen. Dit is beter dan 300+ foto's te scannen, die je toch niet allemaal gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, is heel goed mogelijk en een goede job voor de winter. De kwaliteit is zeer goed, terwiojl je verkleurde foto's goed kan herstellen. Je kunt zowel afdrukken als dia's scannen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
OK, hoeveel tijd ben je er mee bezig dan om zo een 200 foto's te scannen en te corrigeren?
Scannen en ze eb bloc op hetzelfde formaat zetten. Individuele foto's kan je goed opfrissen. Je kunt zowel afdrukjes als dia's inscannen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat kan dat is heel makkelijk kan je inscannen of als je dia's hebt met dia scanner of als digitaal is gewoon op computer zetten en dan bijv. bij hema software downloaden ( gratis ) en dan je fotos eropzetten en klaar is kees
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen mijn vader overleed kreeg ik een doos met oude foto's en nostalgische papieren (bv bonnenboekjes uit de oorlog ed)
Wij moesten als kinderen onder elkaar uitvechten wie wat kreeg.
Ik heb alle foto's en paperassen gescand, er daarna een prachtig digitaal album van gemaakt en de doos doorgegeven aan de familie.
Ben er heel blij mee.
Kortom: Scannen die foto's!
Het is een heel karwei, dat wel. Maar je hebt er de rest van je leven iets moois voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat kan prima. Even alles scannen , indelen in mapjes en via een albumsite ( Albert Heijn/ Kruidvat e.d. ) samenstellen en laten afdrukken.
Let maar eens op hoe goed dat gaat!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gaat inderdaad, zoals gezegd heel goed met een flatbed-scanner, voor afdrukken 10x15 en groter volstaat 300Dpi.
Mooier is het als je de negatieven of dia's zelf kunt inscannen, maar dat was, begrijp ik, niet jouw bedoeling.
Kijk eens in je kennissen kring of iemand hier toevallig al wat ervaring mee heeft, die kan je dan handige tips geven, of stel je vragen hier!