Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Probleempje met Canon 7D Camera mov-bestanden; in Vista...

Iedere keer als ik een mov-file die ik met Canon 7D in HD qualiteit heb opgenomen afspeel, dan hapert het beeld in Vista SP2. Ik speel het af in Quicktime Pro of VLC, Windows Media Player kan het namelijk niet afspelen.

Mijn RAM is 1 GB en alle andere HD video bestanden spelen in Quicktime perfekt en soepel af… En ik heb alle codecs, die men op internet kan vinden, al gedownload.

Ik weet echt niet hoe ik het haper-probleem op kan lossen…

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's
594

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Uit ervaring lijkt het dan toch compatibiliteitsprobleem. Ook je 1GB Ram is wat magertjes. Onthoud, ondanks dat het in moderne gevallen irrelevant is, dat Quicktime een Mac formaat is, dus in de constructie van de bestanden totaal geen rekening is gehouden met de Windows. Dat verklaard wellicht waarom je (verouderde?) computer wel andere HD bestanden (redelijke) makkelijk afspeelt en Quicktime niet. Mac software (net zoals Java) vreten in Windows een onverklaarbare hoeveelheid rekenkracht in.

Geen oplossing wel een verklaring.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding