Kan ik voor mijn buitencamera 12V 2A ook een adapter van 12V 1A gebruiken?

Ik heb een buitencamera die werkt op 12 volt / 2 ampere.
Hier zat geen originele adapter bij.
Nu heb ik een van 12 volt en 1 ampere en daar doet hij het prima mee, maar kan dit ook zomaar ?

3 jaar geleden
in: Camera's
1.2K
TurfGraver
3 jaar geleden
De adapter zal maar de helft aan vermogen kunnen leveren, als camera die 2A nodig heeft gaat dat dus niet lukken.
Utrecht
3 jaar geleden
De camera vraagt 2A en de adapter kan maar max 1A leveren. Dus die wordt overbelast en gaat een keer doorbranden.
Shiny220
3 jaar geleden
@TurfGraver: Maar hij werkt wel, hoe kan dit dan ?
TurfGraver
3 jaar geleden
Extra verlichting, motortjes?
Geen idee wat voor camera het is.

Antwoorden (1)

Veel voedingen zijn overbemeten. Wat je moet doen, is het merk en type van je camera opzoeken en dan kijken naar de eigenschappen. Daar staat vaak het maximale stroomverbruik genoemd. Als dat niet boven de 1A komt, dan zit je goed met je huidige voeding. Het kan zijn, dat je camera is uitgerust met IR-LEDS. Als je die nooit aanzet, dan verbruikt ie minder stroom. Opzoeken dus. Tenslotte: Het ding werkt nu goed op je adapter van 1A. Als je voedingsadapter niet warm wordt, zal het waarschijnlijk goed blijven werken.
3 jaar geleden
Griffin
3 jaar geleden
Niet het juiste antwoord, als de camera 2A als specificatie opgeeft dan moet je ook een voeding gebruiken die dat vermogen kan leveren om overbelasting (plus de nadelige effecten zoals brand door oververhitting) te voorkomen.