Als de temperatuur van het dier precies gelijk is aan dat van zijn omgeving, zal het dier moeilijk te zijn. Maar zoals je in het filmpje kunt zien, is een gering verschil al genoeg om een koudbloedig dier, in dit geval een slang, te kunnen waarnemen.
4 jaar geleden
Een infrarood camera zet je aan of uit, en reageert nergens op. Wat jij bedoelt is een warmte-gevoelige camera (weliswaar met infrarood), maar die reageert op temperatuur. Als de voeler sterk genoeg is, reageert deze ook op koudbloedige dieren. Een koudbloedig dier, wil nog niet zeggen dat er koud bloed door stroomt.